Wednesday, February 29, 2012

KPI Player Sarawak vs T-Team

Salam sejahtera,
Untuk match akan datang I nak engkah few target to evaluate player Sarawak terutama di bahagian midfield dan serangan..

  1. Asri Chu Chu - 3 cross, 2 shooting
  2. Rasyid Aya - 3 cross, 3 shooting
  3. Azizan Baba - few key passes & tackles, 2 shooting
  4. Guy Bwele - holding midfielder, protect centre back
  5. Zamri Morshidi - 4 shooting, off ball running & holding ball
  6. Muratovic - 6 shooting, off ball running & holding ball
Last Five Matches
Ali Sapiee angkat jabar pabila Yap Kim Choon nyepak Alistair Edwards. Player Sarawak season 2012 kelihatan masih belum ada sifat macam tok. Bila kawan kenak singgong, tackle terok polah macam sikda papa jak. Cuba tiru style Barcelona, sorang kenak tackle semua ngerumun ref. Maok sik maok Ref have to berik card dengan opponent!

Seperkara isu yang saya ingin sentuh di sini adalah perbezaan pendapat di kalangan penyokong kononnya "hard-fan" Sarawak. Ada beberapa "pertubuhan" atau "group" yang saya lihat agak melucukan di facebook.
  1. Mengkritik tidak bermakna anda tidak menyokong pasukan kesayangan. Kedak mak ngan anak juak. Mun dah mak nandah jak apa dipolah anak sik lah sayang gik retinya.
  2. Saya tidak pernah mendabik dada mengatakan saya adalah penyokong paling setia, kuat, paling besar banner or etc. I'm just a consistent supporter yang menyokong Sarawak tidak kira season terburuk atau season terbaik. Bayar tiket guna duit sendiri =)
  3. Jadi, melihatkan pertelingkahan tersebut hati kecil saya ketawa - "where are you guys semasa pasukan Sarawak di tahap kritikal pada musim-musim yang lepas". None of you were there and those senior player seperti Zamri Morshidi, Shahrol Saperi, Joseph Kallang sedar dan mungkin akan kecewa jika perkara kecil sebegini berlarutan.. So, stop the childish act.
  4. "Pandey gilak, ko jak jadi coach" - Pandangan orang berbeza-beza mengikut tahap pemahaman bolasepaknya - terimak lah hakikat. Nak tauk player ya dapat control ball, taktik betul or perform sik main sik semesti dapat LESEN SUPER A. If perlu dapat lesen baruk boleh komen..... ermmm susah la nak madah.. funny!
  5. Lastly - Sesiapa yang nak komen tentang taktikal, pujian atau sebarang komen berkenaan perlawanan melibatkan Sarawak dipersilakan di sini. Gunalah ayat yang mudah difaham - bahasa sarawak jak sia asal jangan guna bahasa kasar. Dosa kata Ustaz Don =)

4 comments:

Anonymous said...

saya sokong..pa yg d padah u ya saya sokong...tegal kritik ckit lalu d padah lalang...makin admin fans page (pbs) ya paling x guna la..aku syg ngn team sarawak..sarawak selamanya..tp syg fan page (pbs) d urus oleh admin yg xda tauliah aka bogok..nama jak fans page tp post entah apa2 nganok fans dikpun gk ada..tegal org berik pendapat lalu madah org ya cikgu la apa la..PUII!!..mun ada undian admin page ne paling bodo aku pileh admin pbs...admin x sekolah...

Hafizul Hakim said...

sabar bro.

Anonymous said...

haha..ne nak sbr bro...tegal saya nego nak d post nya nganok sorg fans ya cikgu molah karangan lalu knk block saya tok..gne ya?haha...pa2 pun x kisah juak xda ngasil juak fans pages ya..dhla update lembab post nak bodo2...tp saya nak muji ckit laa nasib ada blog daktok x hipokrit..pa yg bgs d puji pa yg x bgs tegor ngn cara bgs...x kdk page2 tetentu ya..nak ngampu jak keja..

Iswandi said...

btol juak kata bro tok. Byk org cpt panas telinga bila dgr kritikan. Sik dpt nk amik dr segi yg positif. But I respect Zamri Morshidi la coz nya amik kritikan from his last game against Kelantan dr segi yg positif n nya ada determination utk improve gamenya. Harap mlm tok Sarawak can put up a good fight

Post a Comment

Followers

Sponsored Link