Thursday, February 10, 2011

ANALISIS NEXT MATCH : SARAWAK VS HARIMAU MUDA






 VersuS


Berdasarkan rekod statistik 4 perlawanan pada musim yang lepas, Sarawak tidak pernah mengalahkan skuad Harimau Muda (sekarang Harimau Muda terbahagi kepada 2 iaitu 'A' & 'B' .. 

Keputusan yang paling memberangsangkan adalah pada season 2009 apabila seri 1-1 di Stadium Sarawak. Gol pasukan Sarawak pada perlawanan itu telah dijaringkan oleh Zamri Morshidi.. (read more)
Pemain Harimau Muda, Mohd. Khairul Izuwan (kiri) diasak pemain Sarawak Mahdi Razak pada perlawanan Liga Perdana di Stadium Sarawak pada 21/7/2009. Harimau Muda seri 1-1. - BERNAMA

Keputusan Perlawanan Sebelum ini ( 0 - 1 - 3) W - D - L

17.05.2010
Sarawak FA1-4Harimau Muda
22.01.2010
Harimau Muda1-0Sarawak FA
20.07.2009
Sarawak FA1-1Harimau Muda
08.05.2009
Harimau Muda3-0Sarawak FA



Head to Head

Sarawak FA win0%
0
Draw25.00%
1
Sarawak FA loose75.00%
3


Berdasarkan prestasi perlawanan pertama, pasukan Sarawak tidak akan banyak melakukan pertukaran permain dan semua pemain utama bebas dari kecederaan. Faktor kelebihan bermain di tempat sendiri diharapkan menjadi sandaran utama pasukan SARAWAK untuk put more pressure ke atas skuad muda Harimau Muda ini. 


Selain itu, faktor pengalaman menjadi kunci utama dengan mengharapkan sentuhan jaringan gol daripada gandingan penyerang iaitu Zamri Morshidi & Bobby Gonzales.. 


Dari segi taktikal, pasukan Harimau Muda B lebih banyak melakukan serangan dari tengah dengan corak short pass.. Selain itu kepantasan kedua-dua winger pasukan ini begitu berbahaya terutamanya wing kanan yang berupaay mengucar-kacirkan pertahanan Sarawak. Diharap Mazwandi bersedia menghadapi trick serta kepantasan pemain winger kanan ini (sik sure apa nama).. 


Apa yang menarik tentang skuad Harimau Muda ini adalah mereka mempunyai senarai pemain yang berusia secara purata 19 tahun. Pemain paling muda dalam skuad ini adalah Muhammad Nazmi Faiz bin Mansor yang baru berusia 16 tahun!


Berdasarkan pemerhatian key-player Harimau Muda ini antaranya Fadli Saas pemain pertahanan tengah. Malam tadi beliau bergadingan dengan Aidil menentang Hong Kong. Beliau mempunyai kelebihan dari segi ketinggian dan adalah pemain utama ketika skuad Harimau Muda beraksi di Slovakia sebelum ini. Melihatkan corak permainan beliau semalam, kelemahan paling ketara beliau adalah dari segi kepantasan dan turning. Diharapkan ZM7 & Co dan ambil kesempatan di atas kelemahan tok lah.. 


Jika ZM7 & Bobby Gonzales dapat avoid/make distance from both center back might be chances akan lebih terbuka.. If main macam England long ball, bol tinggi kata org Sarawak.. mintak ampun, mintak maap lah.. chances nak menang bol 50-50 ya kureng.. sidak tok dah well train main high ball rah negeri omputeh.. 


Pemerhatian secara amatur, saya berpendapat hantaran ground ball, gerakan 1-2 dari penyerang serta corak serangan balas pantas 'bisa' menghukum pertahanan Harimau Muda.. As usual orang tua selalu madah mun main dengan nemiak mudak, main pressure (hehe..).. Pressure yang dimaksudkan adalah pressure berakal lah (Clsoing opponent cepat).. Jangan sukati tackle ujung2 kenak kad merah..




Berikut adalah senarai pemain skuad Harimau Muda B-19:







TEAM MANAGER           
Dato’ Afandi Bin Hamzah
HEAD COACH             
Ong Kim Swee
ASST COACH              
Hassan Sazali
GOALKEEPER COACH      
Yong Wai Hwang

Team List : 

1.    Mohamad Fadhli B Mohd Shas
2.    Gary Steven A/L Robbat
3.    Mohd Irfan Bin Mohd Fazail
4.    Thamil Arasu A/Lambumamee
5.    Khairul Anuar Bin Khalid
6.    Wan Zack Haikal B Wan Nor
7.    Mohd Fakhururazi B Musa
8.    Mohd Izham Tarmizi B Roslan
9.    Mohd Khairul Izzuwan B Rosli
10.  Wan Zaharulnizam B Zakaria
11.  Mohd Khairul Izzuwan B Shaari
12.  Mohd Bukhari B Idris
13.  Mohammad Amer B Saidin
14.  Nicholas Wee Shen Ming
15.  Syahrul Azwari B Ibrahim
16.  Saarvindran A/L Devendran
17.  Mohd Alif Fadhil Bismail
18.  Saiful Ridzuan B Selamat
19.  Nazirul Naim B Chee Hashim
20.  Zulfadhli B Mohamad
21.  Haziq Zikri B Elias
22.  Aiman Syazwan B Ibrahim
     

More updates later... 

1 comments:

Post a Comment

Followers

Sponsored Link