Monday, February 7, 2011

Ruangan Captain pasukan Sarawak : Zamri Morshidi (ZM7)


Pertama sekali jutaan terima kasih di ucapkan kepada admin web kerana memberi ruang kepada saya sebagai kapten pasukan Sarawak untuk share sedikit sebanyak tentang game lepas, komen prestasi pasukan, pemain-pemain baru serta harapan yang digalas saya sebagai kapten. 

Komen peribadi tentang first game menentang Pulau Pinang.. kmk org syukur gilak menang game pertama ya.. Yang paling best adalah kami menang besar, main away game gik ya.. Tapi masih lagik banyak kekurangan yang perlu dperbaiki gik.. Antaranya aspek touching finishing. maok lebih compose lagi depan gawang gol.. banyak gilak peluang yang terlepas ariya.. ya lah yang coach tangar dari luar dan kmk org player dalam padang pun sedar perkara ya memang berlaku. Insya allah dalam masa terdekat tok kmk org lebih menitik beratkan latihan intensif, terutamanya finishing dan fitness.

Tentang import baru dah nampak juaklah kualiti sidaknya orang.. Harapan kmk org local player..semoga kekal mcm yalah prestasi serta komitmen untuk membantu kmk org semua.. Tentang player muda baru diserap dalam skuad utama semuanya berpontensi untuk pergi jauh. Semua yang dipilih amat baik dari segi teknik, kualiti juga kerja keras sidak.. insyaallah kmk orang lamak (player senior) akan sentiasa guide sidaklah.. 






Berkenaan dengan partner striker baru sebenarnya tiada masalah, sapa-sapa jak boleh.. Bobby, Sharol dan Khairul.. Semuanya ok. Tidak seperti tahun lepas, pasukan Sarawak kekurangan striker tiada option lain. Buat masa tok saya partner dengan bobby lah.. Saya pernah bergandingan dengan bobby gonzales sebelum tok jadi masing-masing dah faham movemant serta serasi as partner..

Mengenai perlawanan akan datang menentang skuad Harimau Muda tok semestinya kmk org target untuk menang. Kmk org mesti kekalkan momentum game kmk org selepas menang lawan Penang hari ya dan mungkin coach Zaki ada startegi nya tersendirilah. Kamek org as player akan patuh dengan arahan dan menjalankan tugas jak di padang & insyaallah kita beroleh kemenangan yg ke-2 nanti..

Berhubung dengan lantikan saya sebagai captain.. Sebenarnya saya amat terkejut dan tidak percaya.. Semuanya berlaku semasa perlawanan pra-musim di Sabah masa ya.. ingatkan coach Zaki main-main plentey.. Paduhal serius.. terima jaklah. Respond dari rakan sepasukan lain dan coach pun ok juak, sidak semua memberi sokongan tinggi kepada saya.. Jadi sik membebankan gilaklah.. 

Allhamdullillah, saya ingin juak berterima kasih management, dapat bersabar serta terima perubahan pada dirik kamek untuk  2,3 tahun kebelakangan tok.. Saya pasti semua orang pun tauk 4,5 thn lepas saya di antara player yang bermasalah dlm team.. Saya akan cuba membalas kepercayaan semua orang baik dari penonton, rakan sepasukan malah coach Zaki sendiri.. 

bah doakn kmk org berjaya bro..amin

0 comments:

Post a Comment

Followers

Sponsored Link